torsdag den 2. juli 2009

Glashavedammen

Så er det tid til lidt nyt herinde.

Sommeren er over os, og det skal fiskene da også have lov til at nyde. Derfor er de kommet ud i haven igen efter at have boet i kælderen i vinter. De ser ud til at have det rigtig godt, og det er SÅ hyggeligt at sidde og kigge på dem i morgensolen.

Jeg har fået et stykke af en åkande (måske en nøkkerose, har ikke forstand på den), og den har allerede en blomst på overfladen, og en ny knop på vej.

De andre planter overlevede vinteren i en 140 liters blå plastiktønde. Troede egentligt ikke at de kunne klare det eftersom tønden muligvis har været bundfrossen, men der kom en masse nye fine skud frem da solen kom igang. Jeg sprang straks på planterne, og stod med fingrene godt nede i mudderet i tønden. Så kom iglerne frem... !EEEEKK! De gjorde nu ikke noget, men nej hvor bryder jeg mig ikke ret meget om dem.

Fiskene i baljen er nogenlunde som sidste sommer:
4 guldfisk, 6 vejrål og ca 15 hvid sky.

Min datter på knap 2 år plejer at fodre guldfiskene, og det har resulteret i at fiskene bliver helt vilde når små børn kigger ind til dem. Vi havde nogle venner på besøg, og deres 3-årige datter stod helt uskyldigt ved siden af akvariet, og kiggede ind. PLASK! så var hun våd, og moren og faren skulle lige til at skælde ud. Jeg forklarede dog hurtigt hvad der var sket. Den stakkels pige blev helt forskrækket, men vi fik et godt grin.





1 kommentar:

Rolf sagde ...

Gode billeder :)